وبلاگ اطلاع رسانی chemestan

شیمی و آزمایشهای شیمی

وبلاگ اطلاع رسانی chemestan

شیمی و آزمایشهای شیمی

Ullmann's Encyclopedia of Industrial Chemistry

 

بخش فروش نرم افزار با ارائه برنامه Ullmann's Encyclopedia of Industrial Chemistry 2002آپدیت شد.

 

توضیحات کلی و مختصر در مورد این نرم افزار:

 

دیکشنری شیمی صنعتی اولمن یکی از معروفترین و مفیدترین نرم افزارهایی است که برای شیمی صنعتی تهیه شده است. در واقع این برنامه یک کتاب الکترونیکی است که اطلاعات جامع و کاملی از مواد شیمیایی را در خود دارد. بطور مثال وقتی در فهرست الفبایی آن بر روی Acetone کلیک میکنید این اطلاعات را نمایش میدهد:

معرفی کوتاهی از استن، خواص فیزیکی، خواص شیمیایی، روشهای تهیه آن، مسایل زیست محیطی آن، روشهای آنالیز آن(مختصر و مفید)، انبار کردن و انتقال آن، کاربردهای آن، سمیت و سلامت شغلی، مشتقات آن، جداول مرتبط با آن، نمایی(چارت) از فرایند تولید صنعتی.

همچنین اطلاعات جالبی در خصوص کروماتوگرافی، اشعه ایکس، لیزرها،رامان و مادون قرمز، پلاستیک و ادیتیوهای آن، واکنشهای پلاسما، عطرها، رنگها، شیر، روغنهای صنعتی، رنگ مو، مواد شیمیایی افزودنی به غذاها، شوینده ها، باطریها و .....

به سایت www.chemestan.com مراجعه کنید.

 

متاسفانه نسخه قفل شکسته ای برای ورژن جدید(7th) آن منتشر نشده است. و ورژن فعلی یعنی 6 آن متعلق به سال 2002-2003 میباشد.

لطفا قبل از سفارش هرگونه نرم افزاری شرایط سی دی ها را مطالعه بفرمائید.

 

لینک دانلود Hyperchem 8.0.3

وب سایت Chemestan با معرفی لینکهای دانلود نرم افزار Hyperchem 8.0.3 آپدیت شد.

 

اندر احوالات Chemoffice 2008 و Hyperchem 8.0.3

نرم افزار ChemOffice 2008 مدتی است که ارائه شده و این برنامه رو دانلود کردم (البته بخش مربوط به بیوشیمی آنرا دانلود نکردم). نکته ایکه وجود دارد این است که این برنامه حتما باید روی درایو C نصب گردد چون درغیر اینصورت اکتیو نمیشه. شخصا در ابتدا آنرا بر روی درایو دیگری نصب کردم و مراحل کرک کردن آنرا رفتم ولی اکتیو نشد. یکی از فایلهای کرک برنامه را در Notepad باز کردم و این عبارت را دیدم :

C:\Program Files\CambridgeSoft\ChemOffice2008\Common\DLLs

با این فکر که شاید این کرک برای درایو C تعریف شده باشد برنامه را روی  درایو C که نصب کردم و پس از انجام مراحل کرک متوجه شدم که برنامه اکتیو شده است.

در ضمن تمام فایلهای کرکی که برای ChemOffice 2008 ارائه شده تا این لحظه همه یک جور هستند و در واقع یک کرک بیشتر برای آن فعلا وجود ندارد.

حجم فایل فشرده برای دانلود 356 مگابایت است ولی اصل برنامه  438 مگابایت است که در مقایسه با ورژن قبلی اون حجمش دوبرابر شده. مدتی با این برنامه باید کار کنم تا اگر ایرادی دارد متوجه بشم و فعلا جزو برنامه های خرید نرم افزار قرار ندارد. منتهی اگر کسی از دوستان عجله دارد میتونه توی این وبلاگ کامنت بذاره.

 

یکی دیگر از برنامه های معروف شیمی که بیشتر کار محاسباتی رو انجام میده نرم افزار Hyperchem است که جدیدا ورژن جدید اون یعنی Hypechem 8.0.3 ارائه شده است. حجم فایل فشرده این برنامه 194 مگابایت است ولی اصل برنامه 383 مگابایت است که در مقایسه با ورژن قبلی اون 320 مگابایت افزایش حجم داره. که دانلودش کردم و فعلا که خوب کار میکنه. اگه کسی این برنامه رو میخواد میتونه کامنت بذاره.

 

وب سایت Chemestan همیشه سعی داشته تا علاقمندان به شیمی رو از آخرین اخبار و اطلاعات مربوزط به نرم افزارها مطلع سازد. امید است که مورد قبول واقع گردد.

برنامه های دیگری نیز در دست دانلود است که به محض آماده شدن بحضور دوستان معرفی خواهد شد.

 

برنامه Science Word 5.0

 

نام نرم افزار: Science Word 5.0

 

این برنامه ابزارهای جالب و مفیدی را برای تایپ مقلات علمی در زمینه شیمی فراهم میسازد. به کمک این برنامه میتوانید مولکولهای شیمیایی را رسم کنید. این نرم افزار شکلهای آماده برای رسم مولکولهای مربوط به شیمی آلی- آلی فلزی- قندها- بیو شیمی- ترکیبات حلقوی و برخی بلورها را در خود دارد.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر و لینک دانلود به سایت www.chemestan.com مراجعه کنید.